July 13, 2008

Si Khatib Punya Auta....

Ada la Hari Jumaat lepas di sebuah masjid di negeri jajahan takluk PAS di utara Malaysia memperkhutbahkan suatu tajuk yang amat bertepatan dengan masa dan ketika..

JUBLI EMAS PEMERINTAHAN KDYMM TUANKU SULTAN AL-HAJ ABDUL HALIM MUADZAM SHAH IBNI ALMARHUM SULTAN BADLISHAH itulah lebih kurang tajuk khutbah pada hari tersebut. Rakyat sekalian sidang Jumaat menantikan satu khutbah yang amat menarik menceritakan pemerintahan Tuanku di negeri Kedah tetapi amat berdukacita sebahagian isi kandung khutbah tidak banyak mengulas berkenaan corak dan cara kerja Tuanku yang amat diketahui sekalian rakyat jelata.

Tuanku bekerja sepertimana rakyat biasa bertugas di pejabat dengan waktu kerja serta rehat yang sama walaupun Baginda adalah pemerintah mutlak Negeri Kedah DarulAman.

Yang dikhutbahkan adalah fasik si pembawa cerita berkenaan mantan pemimpin negara yang dituduh meliwat! Dipetik firman dan hadis yang mengaitkan si fasik yang membawa cerita berupa fitnah terhadap IDOLA mereka walaupun si Khatib itu sendiri tidak mengetahui yang mana satu si FASIK!!!

Adapun kedengaran selepas Solat Jumaat di kalangan rakyat jelata yang jelas kecewa kerana rumah ALLAh dijadikan tempat untuk membela seseorang yang belumpun dibicarakan..... Apalah malang si Khatib yang seringkali mempertahankan sesuatu yang belum jelas di mata. TETAPI....bagi makmum sekalian kediaman sekitar masjid yang berkhariah di situ, yang amat JELAS bagi mereka adalah si Khatib yang tidak lagi memperdengarkan Ayat ALLah serta Hadis Nabi berkenaan HUKUM HUDUD!!!

Di mana letaknya hukum ALLAH tersebut selepas PAS diizinkan ALLAH memerintah sebuah negeri yang sejahtera ini sedangkan sebelum ini si Khatib itulah yang sekalian banyaknya berhujah/berkhutbah bahawa HUDUD adalah wajib dilaksanakan oleh pemerintah sesebuah negeri?

Depakecoh lagi.....

No comments: