August 4, 2008

Betulka?

Hijrah merupakan suatu tindakan atau perbuatan yang dilakukan oleh seseorang untuk mencuba nasib atau mencari tempat kediaman,kerjaya dan sebagainya yang baru selain sedia ada.Maknanya, perbuatan yang dituntut demi kebaikan individu tersebut.

Tapi....lain pula hal dengan hamba Allah ini yang bergelar Yang Berhormat Ahli Parlimen sebuah kawasan dalam Negeri Kedah.Yang diceritakan oleh orang bahawa beliau ini juga turut berpindah ke sebuah kediaman yang lain tetapi masih dalam kawasan parlimen beliau.Kononnya perpindahan itu atas tujuan mencari tempat yang lebih selesa selepas bergelar YB.

Kalau begitu baguslah demi kesejahteraan rakyat. Tetapi yang kita dengar bahawa YB baru ni berpindah bukan kerana sebab musabab tadi tetapi dikejar oleh beberapa orang kaum bukan bumiputera!!Semua ni bukan apa tapi pasal tak boleh tunai apa yang dijanjikan semasa kempen pilihanraya.

Ada yang kasar sikit sampai cekak leher YB kita tu. Nak menang pilihanraya hari itu macam-macam la janji kepada rakyat. Nak bina sekolah baru la, nak bantu fakir miskin la. Pendek kata macam-macam janji la.Tapi itu pendek kata, kalau panjang kata tak tahula macamana?

Dulu kata kalau menang apa saja kita boleh bantu rakyat, yang tak boleh bantu nak jadi Tuhan dan Nabi! Sedap sungguh kata YB ni. Tapi sekarang apa dah jadi? Lagi satu bila dah jadi kerajaan ni buatlah kerja cara kerajaan. Bukan kira nak ceramah saja siang malam. Tapi nak buat macamana dah kerja puak ni syok ceramah, depa ceramah jugak la macamana sekalipun!

1 comment:

belemoih said...

tu ka...nanya jugak no org kedah. Silap pilih ka macam mana?