August 25, 2008

Harapan Kepada Pengundi P44

Esok 26 Ogos 2008 adalah hari yang amat penting kepada seluruh pengundi bagi Parlimen Permatang Pauh. Ini kerana, pengundi Permatang Pauh bakal menentukan hala tuju politik Malaysia samada kekal berdaya maju dengan keamanan, kemakmuran dan perpaduan yang terjamin ataupun mahu budaya politik baru diterjemahkan secara terbuka dan penuh muslihat.

Sebagai penentu di Permatang Pauh, pengundi diharapkan bijak membuat percaturan masa depan kerana di sinilah bakal mencorak politik agresif dari pembangkang yang kini diterajui Anwar Ibrahim. Sejak di buang dari arus kepimpinan negara sedekad yang lalu, beliau menggunakan apa saja maklumat ataupun bahan untuk menghentam kerajaan.

Tidak ada satu pun yang baik yang telah dilakukan oleh kerajaan pada pandangan beliau. Mengapa ini berlaku sedangkan semasa berkuasa dahulu tidak pula perkara-perkara tersebut dibangkitkan. Inilah wajah sebenar Anwar Ibrahim. Apa sahaja yang menguntungkan akan dijaja ke seluruh pelusok negara atas nama kebenaran dan perjuangan. Tetapi akan dikonspirasikan apabila tidak menguntungkan!!!

Sejarah membuktikan bahawa orang yang tamak selalunya akan kerugian apatah lagi orang yang terlalu tamakkan kuasa sehingga dengan bongkak dan takbur menjaja diri bakal Perdana Menteri.Gila punya orang!!!!

Semoga pengundi Permatang Pauh dapat menilai yang mana intan yang mana kaca berdasarkan "track record" yang ada samada dari Parti Keadilan Rakyat ataupun UMNO.

Sewajarnya pengundi Permatang Pauh berserah diri kepada Allah sebelum menunaikan kewajipan sebagai pengundi kerana Allah jua yang Maha Mengetahui.

No comments: