August 10, 2008

Tersirat dari Forum Memeluk Islam

Forum Memeluk Islam anjuran Majlis Peguam akhirnya diadakan jua walaupun mendapat tentangan daripada NGO-NGO Islam dan amaran oleh pihak berkuasa Malaysia. Walaupun berlangsung tidak seperti yang dijadualkan, Majlis Peguam membuktikan bahawa undang-undang Malaysia tidaklah sekeras yang disangka walaupun membincangkan persoalan agama majoriti penduduk negara ini.

Demonstrasi yang diadakan oleh Majlis Angkatan Antara Pertubuhan-Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Islam (Mapan) di hadapan bangunan Majlis Peguam sekurang-kurangnya memberi petunjuk bahawa terdapat segelintir umat Islam yang tidak mahu agama Islam diperkotak-katikkan oleh manusia yang bukan beragama Islam. Dalam begitu ramai yang menentang secara terbuka penganjuran tersebut, hanya Ketua Penerangan Alumni Kelab UMNO Luar Negara yang hadir mewakili UMNO barangkali.

Dimana pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO tidak kira Pemuda, Puteri, Wanita dan Majlis Tertinggi di hadapan bangunan tersebut bersama-sama umat Islam yang lain? Mungkin mereka mengatakan bahawa tidaklah perlu berdemonstrasi demi agama, tetapi rakyat melihat ini suatu kewajipan yang wajib dilaksanakan oleh pemimpin.

Biarkanlah pemimpin UMNO leka dengan persidangan cawangan!!

Untuk makluman, usaha sistematik telah dilaksanakan sejak beberapa tahun yang lalu mendesak kerajaan meminda Artikel 11 Perlembagaan Persekutuan, iaitu peruntukan mengenai kebebasan beragama. Mereka telah mengumpulkan tandatangan dari bukan Islam untuk menyokong pindaan tersebut. Berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, tiap-tiap orang di Malaysia berhak menganuti dan mengamalkan agamanya tetapi ada peruntukan khusus bahawa Persekutuan boleh menggunakan undang-undang untuk mengawal dan menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama dikalangan orang yang menganuti agama Islam.Inilah yang hendak dibincangkan atau dipinda oleh golongan bijak pandai ini.

Yang tersirat oleh tindakan Majlis Peguam sebenarnya ialah, menunjukkan kepada rakyat Malaysia bahawa pematuhan undang-undang adalah mudah difahami. Sekiranya bersetuju patuhilah ia, tetapi jika sebaliknya maka berusahalah untuk menidakkan undang-undang tersebut walau apa jua cara sekalipun!

Dalam Protokol Yahudi (15) menyatakan " Di bawah pengaruh kita penggunaan undang-undang Gentile (negara bukan Yahudi) akan diturunkan ke tahap minima. Rasa hormat terhadap undang-undang akan dihapuskan melalui interpretasi liberal yang telah kita perkenalkan dalam bidang ini. Mahkamah-mahkamah akan membuat keputusan seperti yang kita arahkan, walaupun bagi kes-kes penting yang melibatkan prinsip-prinsip asas atau isu-isu politik, dan melihatnya dari arah yang sama seperti yang kita tunjukkan kepada pentadbiran Gentile melalui ejen-ejen kita yang tiada persamaan dengan kita, melalui pendapat akhbar dan lain-lain cara."

Perencanaan Yahudi terhadap Islam bermula telah begitu lama dan akan berterusan sehingga hari kiamat.

No comments: