June 11, 2009

Bila Dua Presiden Bertemu II......................


Perkembangan mutakhir politik tanahair menampakkan bibit-bibit menarik yang dinanti-nantikan seluruh umat Islam/Melayu di Malaysia.
Sebagai pemimpin dua Parti Politik utama negara, YAB Dato Seri Mohd Najib Tun Razak dan YB Dato' Seri Hj Hadi Awang perlu berperanan dengan lebih jelas dalam usaha menyatupadukan umat Melayu. Pergolakan dalaman PAS mahupun Pakatan Rakyat perlu dilihat sebagai cabaran dan bukannya penghalang kepada idea perpaduan yang diutarakan.
Perjuangan membela agama dan bangsa jauh lebih utama daripada politik kepartian. Dua Presiden perlu mengadakan pertemuan empat mata untuk merungkaikan persoalan yang bermain dibenak pemikiran ahli-ahli parti. Kalangan pemimpin pembangkang seringkali mengkisahkan sejarah penyatuan PAS dan UMNO suatu ketika dahulu. PAS diingatkan supaya tidak mengulangi kesilapan tersebut yang merugikan PAS.
Kepada Presiden PAS, usah dilayan kehendak pemimpin-pemimpin tersebut yang jelas mengenepikan kehendak Islam secara jelas mahukan perpaduan di kalangan Islam. Kepentingan agama harus diutamakan.

1 comment:

Anonymous said...

baguih la macam tu...