September 9, 2008

Lagi Seminggu..

Semua rakyat di negara ini bukan sahaja menantikan 1 Syawal untuk diraikan bahkan turut sama menantikan suatu tarikh yang begitu gah diuar-uarkan oleh seorang rakyat Malaysia yang begitu sinonim dengan politik tanahair.

16 September 2008 dirasakan semakin hampir walaupun sesetengah rakyat merasakan terlalu lambat dan lama untuk dihampiri. Tarikh tersebut dianggap penting bagi seorang individu bagi membuktikan kekuatan dan kebolehan dirinya untuk merubah seluruh halatuju negara ini dengan mengambilalih pentadbiran negara ini.

Mengapakah beliau terlalu taksub untuk mencapainya? Adakah kerana mahukan perubahan pentadbiran? Atau ada sesuatu yang perlu dilaksanakan menerusi agenda politik pihak-pihak tertentu samada dalam negara mahupun luar negara!

Kenyataan demi kenyataan telah dikeluarkan oleh pihak-pihak yang dikatakan kononnya akan bertukar parti bahawa mereka masih dan akan terus setia bersama Barisan Nasional menerajui negara. Tetapi seseorang itu juga terus meyakinkan rakyat dan penyokong pembangkang bahawa akan ditumbangkan kerajaan BN pada tarikh tersebut.

Agak sinikal melihat orang tersebut terus dengan lagak dan bongkaknya mencanang beliau adalah Perdana Menteri Ke-6!!

Cuba kita lihat begini... Negara Thailand kembali bergolak dengan rakyat cuba mengguling kerajaan sediada walhal kepimpinan itu jualah yang dijulang untuk menumpaskan kerajaan terdahulu! Inilah hukum karma. Sekiranya sesebuah kerajaan itu ditubuhkan melalui cara yang tidak baik ianya juga akan dijatuhkan dengan cara yang sama.

Adakah rakyat Malaysia mahukan permasalahan dan pergolakan yang sama turut berlaku di negara tercinta ini? Sudah tentu kita mahu terus hidup dalam keamanan dan kedamaian.

Sekiranya hamba Allah itu mahu terus menggasak kerajaan supaya tumbang dengan cara yang salah, dipersilakan!! Tetapi ingatlah bahawa apa jua yang bakal berlaku akan menjadi suatu lipatan sejarah yang akan ditangisi seluruh rakyat di mana waris negara yang belum mengetahui apa-apa akan mencemuh dan menempelak kita suatu masa nanti.

Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah s.w.t akan melindungi negara ini dari malapetaka dan musibah akibat pergolakan politik yang berterusan menghantui rakyat yang cintakan kedamaian.

ALLAH jualah yang Maha Mengetahui....

No comments: